ترانسمیتر دما یوکوگاوا

معرفی ترانسمیتر دما یوکوگاوا

برای صنایعی که به دنبال کنترل دما و کنترل وضعیت سیستم‌های خود هستند، ترانسمیتر دما یوکوگاوا می‌تواند انتخاب مطلوبی باشد. این ترانسمیترها دقت بالایی در اندازه گیری دما و انتقال آن به اتاق کنترل دارند و به همین دلیل اپراتور می تواند با اطمینان بالایی از آنها استفاده کند. نکته جالب توجه در مورد ترانسمیتر یوکوگاوا این است که چند مدل با عملکرد متفاوت وارد بازار کرده است تا بتواند پاسخگوی نیازهای صنعتی و غیرصنعتی باشد. از آنجایی که خرید ترانسمیتر دما یوکوگاوا برای بسیاری از صنایع تبدیل به یک نیاز شده، در ادامه تعریف کلی از این ترانسمیتر خواهیم داشت و به بررسی مدل های مختلف آن ها خواهیم پرداخت. ترانسمیتر دما یوکوگاوا یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای ترانسمیتر دما در سرتاسر دنیا می باشد. شرکت ابزار سنجش آریا، نماینده یوکوگاوا در ایران، تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا اصل را در اختیار شما می گذارد. برای خرید و یا استعلام قیمت انواع مدل های ترانسمیتر دما یوکوگاوا Yokogawa با کارشناسان ما در ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

ترانسمیتر دما یوکوگاوا

معرفی کلی ترانسمیتر دما یوکوگاوا

ترانسمیتر دما یوکوگاوا یا تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا ابزاری تخصصی در حوزه تجهیزات ابزار دقیق است که برای اندازه گیری دما و انتقال نتایج به اتاق کنترل طراحی و ساخته شده است. این ابزارها با توجه به شرایط فیزیکی بدنه و همچنین نحوه تشخیص دما در مدل های مختلفی قرار می گیرند و کاربردهای آنها با یکدیگر متفاوت است. شرکت یوکوگاوا به عنوان یک شرکت ژاپنی سابقه زیادی در تولید تجهیزات ابزار دقیق دارد و به همین دلیل محصولات آنها مانند ترانسمیتر فشار یوکوگاوا یا ترانسمیتر اختلاف فشار یوکوگاوا هم طرفدار زیادی در بازار دارند.

اصولاً عملکرد ترانسمیترهای دما به مانند یک دماسنج است، با این تفاوت که نتیجه اندازه گیری های خود را در قالب داده های مشخص به اتاق کنترل ارسال می‌کنند. بنابراین طبیعی است که در وهله اول یک سیستم مشخص برای اندازه گیری درجه حرارت محیط، یک سیستم مشخص برای تبدیل حرارت اندازه گیری شده به داده های دیجیتال و یک صفحه نمایش برای ارائه گزارش داشته باشند. حالا با توجه به مدل هایی که از این ابزارها در سطح بازار وجود دارد، ممکن است در هر کدام از این بخش‌ها تغییراتی به وجود بیاید یا از ابزارهای خاصی استفاده شود که با عملکرد ترانسمیتر دما یوکوگاوا همخوانی داشته باشد.

برای تشخیص دما در تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا، ممکن است از سیستم های مختلفی مانند ترموکوپل استفاده شود که با توجه به ضوابط صنعت این سیستم تغییر می کند. در حقیقت محدوده عملکردی ترانسمیتر مشخص می‌کند که باید از کدام سیستم حسگر استفاده شود. نتایج به دست آمده منجر به تغییراتی در حسگر مانند تغییر مقاومت درونی آنها در RTD می شود. این تغییرات تبدیل به داده های دیجیتالی می شوند که در نهایت در صفحه نمایش ترموکوپل نشان داده می شود. با توجه به مدل ترانسمیتر دما یوکاوا و نحوه نصب آن در سیستم های مختلف، امکان تغییر در اندازه صفحه نمایش و نوع آن وجود دارد.

با توجه به مواردی که گفته شد، امکان تغییرات مختلفی در طراحی و ساخت تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا وجود دارد. شرکت یوکوگاوا هم با توجه به نیازهای صنعتی موجود، این تغییرات را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. به همین دلیل ما با مدل های مختلفی از این محصولات در بازار مواجه هستیم که در ادامه به سه مدل معروف آنها خواهیم پرداخت. 

این مدل از ترانسمیترهای یوکوگاوا برای محدوده دمایی بالا بهترین انتخاب ممکن است که این به دلیل استفاده از سیستم ترموکوپل برای تشخیص حرارت است. با توجه به دمای دریافتی در این ترانسمیترها، شدت جریان خروجی بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است. در ضمن این ترانسمیترها از پروتکل های ارتباطی هارت (Hart) و برین (Brain) پشتیبانی می کند که عملکرد آن را به بالاترین سطح خود می رساند. محدوده عملکردی این دستگاه ها در ولتاژ بین ۱۵ تا ۳۰ ولت است و برای ساخت بدنه آن از چدن و آلومینیوم استفاده شده است. 

 

استفاده از سیستم ورودی ترموکوپل، RTD یا اهم از مهمترین ویژگی این دسته از ترانسمیترهای دمای یوکوگاوا است که شدت جریان خروجی آن بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر تغییر می کند. این ترانسمیترها دارای دو ورودی حسگر هستند و امکان نصب آن ها به صورت سری و افقی در سیستم وجود دارد. محدوده رطوبت قابل تحمل برای این ابزارها بین ۵ تا ۹۵ درصد است و بدنه آنها نسبت به خوردگی و ضربه های مکانیکی استحکام بالایی دارد. به همین دلیل معمولا در شرایط سخت و خورنده از این ترانسمیتر ها استفاده می شود.

برای این مدل هم شدت جریان خروجی بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر در نظر گرفته شده و عرض ترموکوپل به عنوان سیستم حسگر ورودی در آنها استفاده شده است. طراحی خاص این ترانسمیترها باعث شده که به شیوه‌های مختلفی امکان نصب داشته باشد و تنوع در کاربرد آنها بالاتر باشد. در این ترانسمیتر از پروتکل ارتباطی هارت استفاده شده و قابلیت تنظیم هم دارد.

با توجه به تغییراتی که در سیستم ورودی حرارت، سیستم مبدل، سیستم نمایشگر ترانسمیتر و همچنین پروتکل ارتباطی ترانسمیترها به وجود می آید، طبیعتا کاربرد آنها هم تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی برای بسیاری از صنایع نوع ماده استفاده شده برای پوسته ترانسمیتر هم یک اولویت مهم در انتخاب و خرید است. با این تفاسیر، خریدار در جریان انتخاب تمپرچر ترانسمیتر یوکوگاوا باید همه این فاکتورها را در کنار یکدیگر قرار داده و بهترین آنها را با توجه به وضعیت سیستم خود انتخاب کند.