ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا از جمله ابزارهایی است که می‌توانند اولویت انتخاب شما برای کنترل پروژه و اندازه گیری فشار آن باشد. این ترانسمیترها به دلیل اندازه گیری دقیق فشار و انتقال آنها به اتاق کنترل نقش مهمی در کنترل سیستم های مختلف دارد و به همین دلیل برای تکنسین‌ها و اپراتورها انتخاب اصلی محسوب می شود. تجربه شرکت یوکوگاوا در تولید تجهیزات ابزار دقیق و توجه آنها به کیفیت محصول این انتظار را به وجود آورده که پرشر ترانسمیتر یوکوگاوا در سطح قابل قبولی باشد. با این مقدمه کوتاه به سراغ معرفی ترانسمیتر فشار یوکوگاوا خواهیم رفت و در مورد مشخصات فنی و همچنین نحوه استفاده از آن صحبت می کنیم. ترانسمیتر فشار یوکوگاوا یکی از با کیفیت ترین و پر فروش ترین برندهای ترانسمیتر فشار در سرتاسر دنیا می باشد. شرکت ابزار سنجش آریا، نماینده یوکوگاوا در ایران، پرشر ترانسمیتر یوکوگاوا اصل را در اختیار شما می گذارد. برای خرید و یا استعلام قیمت انواع مدل های ترانسمیتر فشار یوکوگاوا Yokogawa با کارشناسان ما در ابزار سنجش آریا تماس بگیرید.

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

 ترانسمیتر فشار یوکوگاوا ابزاری برای اندازه‌گیری فشار و انتقال نتایج اندازه گیری به اتاق کنترل است. این ابزار از دو بخش سنسور و اعلام نتیجه تشکیل شده است که علاوه بر اندازه گیری فشار، برای محاسبه فشار تفاضلی و همچنین سطح مایعات مناسب است و بعضاً امکان استفاده از آن برای اندازه گیری شدت جریان هم وجود دارد. تنوع بالای این ترانسمیترها باعث شده که مهندسین در حوزه‌های مختلف محدودیتی از لحاظ کاربرد آن‌ها نداشته باشند و در حقیقت گزینه‌های زیادی برای هر کدام از اهداف آنها وجود داشته باشد.

معرفی مشخصات فنی پرشر ترانسمیتر یوکوگاوا

همانطور که ذکر شد، برای این ترانسمیترها مدل های مختلفی در بازار موجود است که از لحاظ فنی با یکدیگر تفاوت دارند. اما در هر صورت در برخی ویژگی ها، نقاط مشترک و عمومیت بین آنها وجود دارد تا با آنالیز بهتری نسبت به آنها داشته باشیم.

 به عنوان مثال برای ساخت بدنه این ابزارها از چند آلیاژ مانند آلومینیوم، استیل ۳۰۴، برنج و برنز استفاده شده است. در بین گزینه ها، فولاد زنگ نزن یا همان استیل ۳۰۴ بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده است. شدت جریان خروجی در مدل های مختلف این دستگاه ها از ۴ تا ۲۰ میلی آمپر متغیر است و محدوده ولتاژ آنها با یکدیگر تفاوت دارد. از دیگر مشخصات فنی مشترک در انواع ترانسمیتر فشار یوکوگاوا می‌توان به استفاده از استنلس استیل و آلیاژ تیتانیوم برای ساخت دیافراگم اشاره کرد که هم از لحاظ مکانیکی و هم از لحاظ مقاومت در برابر خوردگی در بهترین سطح ممکن هستند.

 اما یکی از مواردی که باعث تفاوت در مدلهای مختلف این دستگاهها می شود، محدوده فشار قابل اندازه گیری برای این دستگاه هاست. به عنوان مثال ترانسمیتر فشار یوکوگاوا مدل EJA110A-F برای اندازه گیری فشار بین ۲۵ تا ۵۰۰ کیلو پاسکال مناسب است. این در حالی است که از ترانسمیتر فشار مدل EJX110A برای اندازه گیری فشار بین 2.5 تا 100 کیلو پاسکال استفاده می شود. این داده ها نشان می دهد که ما برای خرید ترانسمیترهای یوکوگاوا علاوه بر در نظر گرفتن مشخصات ظاهری، مشخصات فنی مانند محدوده اندازه گیری فشار را هم باید در نظر بگیریم.

 شما اگر به فکر خرید ترانسمیتر فشار یوکوگاوا باشید مطمئناً معیارهای مختلفی برای بررسی و آنالیز آنها در اختیار دارید.  بررسی‌ها می‌تواند هم از لحاظ مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن ها باشند و هم مواردی مانند محدوده فشار قابل اندازه گیری را شامل شود. به همین دلیل در مورد مزایای این ترانسمیترها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیفیت ساخت بالا و دقیق بخش‌های مختلف به منظور سازگاری با شرایط مختلف صنعتی
  • تنوع بالا در مواد به کار رفته برای ساخت بدنه ترانسمیتر به منظور کاربرد آنها در شرایط مختلف
  • تنوع بالا از لحاظ اندازه گیری محدوده فشار به منظور پوشش دادن نیاز صنعت و مشتریان
  • دقت و صحت بالا در اندازه گیری فشار در محیط های مختلف
  • امکان استفاده از دستگاه برای اندازه گیری فشار و فشار تفاضلی و همچنین اندازه گیری فاکتور هایی مانند تغییر سطح
  • استفاده از مواد پیزوالکتریک در ساخت ترانسمیتر به منظور بالا بردن مقاومت آنها در میدان تابشی و الکترومغناطیسی
  • توانایی تحمل بالای محیط های مختلف و حتی امکان استفاده از آنها به صورت غرق شده 

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن برای اندازه گیری فشار و یک بخش آن برای اعلام نتایج است. معمولاً در این ترانسمیترها از یک دیافراگم ساخته شده از جنس استنلس استیل استفاده می شود. روال کار هم به این صورت است که تغییر فشار در سیستم باعث تغییر وضعیت پرده دیافراگم میشود. این پرده که حالت کشسانی دارند باعث تغییر وضعیت یک مبدل یا ترانسدیوسر می‌شود که نتیجه این تغییرات به صورت داده های دیجیتال یا بصورت حرکت عقربه در صفحه نمایش دیده می شود.

نکته جالبی که در مورد ترانسمیتر فشار یوکوگاوا وجود دارند این است که نتایج اندازه گیری به صورت مستقیم به اتاق کنترل فرستاده می شوند. حالا اگر تکنسین یا اپراتور به هر دلیلی توانایی حضور در محل اندازه گیری فشار را نداشته باشند یا شرایط محیطی این امکان را به آنها ندهد، خیلی راحت می توانند از داده های انتقال داده شده به اتاق کنترل استفاده کنند و محاسبات مختلف خود را انجام دهند.

قبل از هر چیزی باید به خاطر داشته باشید که قیمت ترانسمیتر فشار یوکوگاوا با توجه به نوع مواد اولیه به کار رفته در ساخت آنها، با توجه به نحوه عکس العمل دیافراگم، با توجه به سیستم نمایش فشار های اندازه گیری شده و همچنین با توجه به اندازه قطر دستگاه متغیر است. بنابراین شما باید در جریان انتخاب خود کاملاً این فاکتورها را در نظر بگیرید و سپس دستگاه را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما در سیستم باید ببینید که محدوده فشار در چه حد است و ترانسمیتر را با توجه به این محدوده انتخاب کنید.

 شرایط محیطی و خورنده، نحوه دریافت اطلاعات از اتاق کنترل یا به صورت حضوری و همچنین نحوه نصب ترانسمیتر در سیستم های مختلف مشخص می کند که کدام یک از این محصولات بهترین انتخاب برای شماست. ضمن اینکه باید به خاطر داشته باشید که این ترانسمیترها وارداتی هستند و ممکن است قیمت آنها با توجه به تغییرات نرخ ارز متغیر باشد.برای مشاوره بیشتر در مورد اینکه کدام یک از ترانسمیتر فشار یوکوگاوا می تواند نیاز شما را پاسخگو باشد و همچنین از لحاظ عملکرد در سطح مناسبی باشد، می توانید مستقیماً از شماره های درج شده در سایت استفاده کنید و با ما در تماس باشید.